سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تجارت بی تو بی B2B یا Business to Business به معنای تجارت شرکت با شرکت یا
تاجر با تاجر می باشد. بی تو بی B2B به معنای فعالیت تجاری بین تجار و فروشندگان عمده یا فروشندگان عمده با خرده فروشان می باشد.

در دنیای تجارت عبارت بی تو سی B2C نیز استفاده می شود که به معنی Business to Customer معاملات تجاری بین تولید کننده یا عرضه کننده با مصرف کننده نهایی می باشد.

معاملات کلی در بی تو بی B2B بسیار بیشتر از معاملات در بی تو سی B2C می باشد به این دلیل که زنجیره تولید یک محصول در معاملات B2B در مواد اولیه و اجزاء تولید شکل می گیرد در حالی که یک معامله B2C مخصوص فروش محصول به مصرف کننده نهایی شکل گرفته است.

 B2B اولین روش خرید و فروش معاملات الکترونیکی است و هنوز نیز بیشترین سود را کسب می نماید.در تجارت B2B تجار در کنار شناخت مشتریان خود مجبورند واسط ها را نیز شناسایی نمایند تا بتوانند

تجارت B2Bدر خرید و فروش عمده به کمک تجارت الکترونیک کاربرد دارد چرا که خرده فروشی در اینترنت مخصوص کالاهای خاصی است و با خطرات زیادی مواجه است.

به چه دلیل باید در یک سایت B2B عضویت داشته باشیم ؟

* این سایت ها مانند نمایشگاههای بین المللی دائمی و مجازی می باشند که تعداد زیادی شرکت در کنار هم و در بخش مخصوص به خود (Home Page) محصولات و خدمات خود را ارائه می نمایند و این امکان برای متقاضیان فراهم آمده تا در زمان کم به اطلاعاتی که می خواهند دسترسی داشته باشند.

* مقایسه محصولات با یکدیگر به آسانی برای متقاضیان فراهم شده.

* وجود اعضای زیاد نیاز به تبلیغات را چندان ضروری نمی نماید.

* سایت های B2B به تبلیغات می پردازند که این تبلیغ خود تبلیغ برای کالا/ خدمات  شما را نیز در بر دارد.

* به علت حجم زیاد اطلاعات در سایت های B2B موتورهای جستجو آنها را در رتبه بالاتر قرار می دهند که دسترسی به اطلاعات دیگر فروشندگان نیز آسانتر می گردد.

* جستجوی محصولات و پیشنهادهای خرید و فروش به راحتی وجود دارد.

کلمات کلیدی :

سایت B2B ، معاملات الکترونیکی ، تجارت الکترونیک ، تجارت  B2B ، سایت B2B جویشگر ، تجارت مشاغل با مشاغل ، رابط تجار ، خرید و فروش کلان






تاریخ : چهارشنبه 96/2/13 | 10:35 صبح | نویسنده : جویشگر | نظرات ()
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.